Deze site wordt u aangeboden door Rowa Druk & Media

Geslaagde ledenvergadering in combinatie netwerkavond

Gepubliceerd op dinsdag 18 september 2018 om 00:00 uur
Geslaagde ledenvergadering in combinatie netwerkavond

Dinsdag 18 september waren ruim dertig leden aanwezig voor de jaarlijkse algemene ledenvergadering. Net als vorig jaar werd besloten deze in combinatie te houden met een netwerkavond. Voor de gastheer was deze keer gekozen voor Expert Breezand. Onder voorzitterschap van Monique Broers werden de administratieve en financiële zaken van het afgelopen jaar en de lopende zaken doorgenomen. Hierna gaven Antoine Huiberts van Expert Breezand en Leon Zwirs van ZWI-disposables een presentatie over hun bedrijf, waarna de leden getrakteerd werden op een hapje en een drankje.

Antoine Huiberts van Expert Breezand besteedde in zijn presentatie aandacht aan de veranderende markt in zijn branche. Minder winkels, meer webshops en veeleisender klanten. Expert heeft allemaal zelfstandig ondernemers (local heroes) die werken volgens de 3 formulepijlers: Beste Service, Persoonlijk Advies en Vertrouwd Dichtbij. In 2014 is Expert gestart met de opzet van een unieke manier van E-commerce. Expert levert alles wat op www.expert.nl in de webshop wordt aangeschaft uit via de lokale winkels. De klant koopt in feite lokaal via de landelijke website. Het resultaat is tevreden klanten en tevreden ondernemers.

Dankzij de inzet van het eigen wagenpark en bezorgers én het toevoegen van dropshipments rechtstreeks vanaf de leveranciers, worden de klanten goed geholpen en zijn levertijden minimaal.

Nog dit jaar zullen de winkels worden voorzien van digitale prijskaarten zodat er geen verschil is tussen prijzen op de website en in de winkels.

Expert zoekt een goede balans tussen uitgaven en resultaat van haar marketinggelden. Met een, in vergelijking met concurrenten, bescheiden budget, is Expert toch in staat om de doelgroep goed te bereiken. De papieren folder blijkt nog steeds onmisbaar, maar ook online wordt de doelgroep gezocht.

Dat de klant ons weet te vinden én waardeert, blijkt wel uit het feit dat ze voor de tweede opeenvolgende keer zijn uitgeroepen tot beste winkelketen.

ZWI disposables is opgericht door Leon Zwirs medio 2009. Er waren een aantal voorwaarden waar zijn op te richten bedrijf aan moest voldoen. Zo moest het een handelsbedrijf zijn, business to business, repeterende handel, niet bederfelijke producten, niet of weinig gevoelig voor mode en trends en ook nog eens niet of nauwelijks gevoelig zijn voor recessie. Een product dat aan al die eisen voldeed waren snackverpakkingen. Om alles goed in kaart te brengen is er nog marktonderzoek gedaan en toen uiteindelijk alle lichten op “groen” stonden is hij gestart. Attractiepark De Goudvis was zijn eerste klant, maar  al snel volgden andere horecabedrijven. Nu, 9 jaar verder, draait het bedrijf op volle toeren en zit de groei er nog steeds in en heeft ZWI disposables circa 1000 producten standaard op voorraad staan. Ook klantspecifieke (bedrukte) producten worden op voorraad gehouden voor relaties. Denk hierbij aan bedrukte koffiebekertjes, servetten, bestekzakjes, tassen , etc. Naast de horecabedrijven levert ZWI disposables ook bij instellingen, kwekers en bedrijven die de zogenaamde “Tafeltje Dekje” maaltijden bereiden en verpakken. De kracht van de onderneming zit hem in de “persoonlijke touch”. Alle bestellingen worden persoonlijk bezorgt en daardoor is er ook relatief veel klantcontact. ZWI disposables is niet direct bang voor online concurrentie; service, snelle leveringen en de gunfactor zijn erg belangrijk.